Wednesday 30 March 2011

SURAT UNTUK SAHABAT

Surat gue untuk sahabat; balasannya pada post akan datang!
____________________________________________________________________

Salam

Loe yang gue kasihi selalu.

Selalu sahaja gue meninjau dari bilik kecil gue ini, menyelak langsir, tetapi tidak boleh lama, kerana langsir ini menghalang udara sejuk dari menikam-nikam tulang gue.

Kerana Gue selalu mencari-cari bintang timur itu. Kerana pada bintang itu ada Bunda, ada loe.

Kerana bintang itu seperti silver sword loe. Alone. Aloof. Tapi ada cahaya pengharapan pada nya. Seperti Bunda dan loe yang sentiasa sahaja mendu’akan gue, mengharap yang terbaik untuk gue.

Cahaya kegembiraan yang sentiasa dibawanya, cahaya yang penuh kasih dan sayang.

Loe pernah menulis, silver sword itu membesar dan menguntum di celah rekahan gunung berapi. Apakah ada bunga lain yang sebegitu berani? Dan dari mana bunga ini punya keberanian yang maha tinggi? Lahar api itu bukan main-main. Bunga ini jua cuma berbunga sekali seumur hidup, dan kemudiannya pergi mengadap Rabbul Izzati. Jelas sekali keutuhannya, keanehannya, kesunyiannya. Loe ini memang aneh-aneh.

Tapi gue, gue lebih mahu menjadi lotus, yang sangat pandai membersihkan dedaunnya yang dihinggapi debu, kerana gue tahu, gue masih lagi belajar erti penyucian hati. Seorang ahli filosofi mengatakan teratai tidak berkelopak itu adalah simbol hakikat kewujudan Tuhan. Loe tentu kenal gue ini bukan, mahu tahu, mahu lihat, mahu rasa menifestasi keagungan Tuhan.

Sentiasa.

loe sehat kah?

loe mahu tahu? setiap kali gue jatuh, setiap kali gue kesunyian, setiap kali gue perlukan semangat, pastinya gue baca semula kata-kata hikmah loe. gue tahu gue ini bukan siapa2 dalam hidup loe, tapi gue sangat2 bersyukur loe ada dalam hidup gue. gue mohon maaf sekiranya gue tidak berada disisi loe sentiasa.

tapi nya loe ini, loe ini selalu menyelamatkan gue dari musibah gue yang terlalu.

syukran ya ukht, syukran jazilan...




No comments: