Sunday 2 December 2012

FIGHT

Catatan lama,

but yeah...for you. You, who have aroused my curiosity, and then kill it. Allahim. Yes, you, you know who you are.

__________________________________________________________


Bismillahir-Rahman nir-Rahim

Salam Pencinta Kebenaran,

Moga-moga kamu berada dalam jalan-Nya. Meskipun pahit untuk tetap berada dijalan-Nya, saya du’akan kita sama-sama tetap melangkah, biar mungkin terpaksa mengesot, atau merangkak, tetaplah kedua belah kaki mu, sahabat. Biarkan magis du’a-du’a kita berterbangan di angkasa raya.

Saya sangat suka siri Grey’s Anatomy. Iya, cebir saja, saya juga kurang pasti mengapa saya sangat-sangat menyukai siri ini. Penuh dengan adegan yang sangat-sangat lucah, tapi jalan untuk menghindarinya nya mudah deh, lajukan saja, atau tutup mata. Jangan ambil kira tentang itu, lihat saja dalam perspektif berbeza. Banyak sahaja pelajaran hidup yang saya kutip dari siri itu. Mahu tahu? Jangan ditanya saya, saya kan aneh-aneh sahaja. Mungkin pandangan saya tidak selari dengan kamu. Tonton sahaja dulu deh…

Dan musim ke-empat sudah habis. Saya terpempan dengan siri akhir musim ini. Penuh dengan adegan (eeii…betoi ker gue eja nih? Ker adengan?) yang memual kan, menjijikkan, dan menjauhi norma-norma manusia beradap. Tapi bukan itu yang saya mahu bicarakan, saya mahu bicara tentang lagu yang menjadi tema episode akhir ini. Lagu ini - The Quest , dinyanyikan oleh Bryn Christopher.

Izinkan saya kutip liriknya –
What I’m gonna live for
What I’m gonna die for
Who you gonna fight for

Kepada pembaca yang dihormati - boleh kan saya bertanya dengan sejujurnya - apakah yang tujuan hidup kamu ini? Set aside the Islamic things, the muslim things, because the answers seem clichรฉ, what drive you to live? Answer honestly, I dare you. Listen to your heart, your perhaps treacherous heart, I repeat, because, if the heart is pure, it is where Allah swt shows you, what your life should be.

What’s you are gonna die for? Again, if you dare, ask yourself, what is it? What will you do your best to achieve for? Ask yourself, and let yourself answer it honestly, without reservations, without hesitations, without faltering. You know the answer. Trust me. You know. There’s no uncertainty what it will be then. Will it a relationship? A friendship? Honour? Trust? Respect? Love? Faith? It seems to me, there are lots of things worth fighting for.

Who you gonna fight for (urghh…I think, there’s a grammar mistake there…kan..). This is a simple enough question. (Put aside your family, they are the ultimate one). Answer me. But you are not brave enough to answer that question, kan?

And you are not courageous enough, not valiant enough, not bold enough, not daring enough, not heroic enough to fight for …

Because if you be honest to yourself, you won’t have any hesitation to fight for … and as bold as you are claimed to be, you will, eventually, have enough courage to fight for…

BE BRAVE DEH

No comments: